Consiliul Mondial al FIA a adoptat, miercuri, noi modificări și completări ale regulamentelor sportiv și tehnic, una dintre acestea fiind reintroducerea, din sezonul viitor, a regulii „107 la sută”, eliminată în 2002.
Potrivit regulii „107 la sută”, orice pilot al cărui cel mai rapid tur din prima repriză a calificărilor (Q1) depășește 107 la sută din cel mai bun timp înregistrat în Q1 nu va putea participa la cursă, decât în circumstanțe extraordinare, care ar putea fi luate în considerare dacă pilotul a înregistrat în ședințele de antrenamente timpi buni. În cazul în care mai mulți piloți vor fi în această situație, atunci ordinea lor pe grilă va fi stabilită de comisarii cursei.
Consiliul Mondial intenționează să elimine și cazurile în care piloții lenți le strică tururile cronometrate adversarilor în calificări. În acest sens, va fi stabilit un timp maxim pe porțiunea din turul de circuit cuprinsă între ieșirea și intrarea la boxe, în care trebuie să se încadreze toți piloții aflați pe pistă.
Totodată, piloții nu vor mai avea voie să oprească monopostul pe circuit, după încheierea calificărilor, așa cum a făcut Lewis Hamilton la Marele Premiu al Canadei deoarece era pe punctul de a rămâne fără combustibil. Aceste noi prevederi au efect imediat.
FIA a schimbat regulamentul privind utilizarea aripilor mobile, în scopul de a încuraja depășirile. Astfel, din sezonul 2011 va fi permisă folosirea unei aripi dorsale mobile, în locul dispozitivului „F-duct” și a aripii frontale mobile, dar aceasta va putea fi utilizată numai pentru a depăși, după ce pilotul a efectuat primele două tururi ale cursei. Sistemul se activează numai dacă monopostul care încearcă să trecă de cel din față se află la mai puțin de o secundă de el și se dezactivează când driver-ul folosește pentru prima dată frânele. Pilotul va fi atenționat prin controlul electronic că aripa mobilă este activă.
Consiliul Mondial al FIA a adus clarificări regulamentului Safety Car-ului, după ce Michael Schumacher l-a depășit pe Fernando Alonso în ultimul tur al Marelui Premiu al Principatului Monaco, imediat ce mașina de siguranță a ieșit de pe pistă. Astfel, dacă Safety Car-ul părăsește circuitul în ultimul tur, piloții nu mai au voie să depășească și își vor păstra ordinea până trec lini de sosire.
Mediafax
Introdu cuvântul căutat și apasă ENTER